Die, Frankrijk

Vrijdag 23 juni 2017

23 juni 2017 - Die, Frankrijk

Wij gaan vandaag op jacht naar lavendel. Volgens onze informatie moeten we het in de Drôme vinden.

Die sportauto's Die trike

Onderweg op een uitkijkpunt zien we snelle sportwagens staan. Een heeft er zelfs vleugeldeuren. Er komen mensen op een trike voorbij. Wij rijden de officiële route uit de Michelingids door de Drôme, maar dit is eigenlijk tevergeefs. Pas als we bijna bij Die zijn, zien we de eerste nog armetierige veldjes.

Die haarspeldbochten

We moeten nog een pas over met een heleboel haarspeldbochten voor we Die bereiken. De Camperplaats aan de rand van de binnenstad is helemaal vol, maar gelukkig hebben we een plan B. Aan de andere kant van Die ligt een mooie camping. En als we daar aankomen, wordt onze zoektocht beloond. Voor de camping ligt een groot prachtig bloeiend lavendelveld. Als we er langs lopen, worden we bijna bedwelmd door de lucht.

Die lavendel 1 Die lavendel2

We zitten ’s-avonds nog heel lang buiten omdat het vandaag 35-37 graden was en het in de camper nog niet echt uit te houden is. We ruiken hier op de camping nog steeds de lavendel, niet onplezierig overigens. Nu onze missie geslaagd is, gaan we zoveel mogelijk met de routes uit de Michelingids als leidraad, de thuisreis bepalen.

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

1. Wil Mannesse:
    24 juni 2017
    Inderdaad, lavendel is een bedwelmende plant.