Noirmoutier-en-l'Île, Frankrijk

Woensdag 23 augustus 2017

23 augustus 2017 - Noirmoutier-en-l'Île, Frankrijk

Ellen loopt nog een keer naar de haven als het eb wordt.

170823 haven bij eb 170823 uitvarende boten

Snel verlaten nog enkele boten de haven voordat deze helemaal droog ligt. Op de kop van de haven staat een informatietafel.

170823 schelpen  170823 uitleg oesterboot 170823 Nederlands woord

Hierop zien wij de schelpen van gisteren en er is een uitleg over de boten die we zien vertrekken en zelfs een Nederlands woord treffen we aan. Het gaat hier over de polder. Het zijn tenslotte de Nederlanders die de polder hebben uitgevonden. We gaan vandaag naar Noirmoutier.  Daar wij gisteren al de files zagen die via de Passage de Gois naar Noirmoutier wilden gaan, rijden wij de andere kant op om via de brug te gaan. Jammer genoeg staan de files vandaag al in Beauvoir. We moeten nog ongeveer een kilometer mee aansluiten, voordat we de andere kant op naar de brug toe kunnen.

170823 over de brug

We rijden de brug over en zien hier ook bootjes op het droge liggen. We rijden naar een camperplaats even achter Noirmoutier. We staan daar vlak bij zee. We zitten een drie kwartier aan het strand, als we snel onze spullen moeten pakken vanwege de snel opkomende vloed. Even iets verder en hoger gaan zitten levert alleen vliegen op en nog iets hogerop waait het te stevig, zodat we toch maar teug naar de camper gaan.