Dinsdag 15 mei 2018

15 mei 2018 - Decize, Frankrijk

Het is wel duidelijk dat het ook vandaag weer motregent en blijft motregenen. Het betere weer uit de weersvoorspelling schuift alleen maar verder op en we zien er uiteindelijk helemaal niets van. Zo tegen half drie pakken we toch de fiets om nog een stukje langs Canal latéral à la Loire te rijden.

180515 Canal Latéral à la Loire

We komen zelfs twee boten tegen op het kanaal.

180515 aquaduct

Ook hier in dit kanaal heeft men aquaducten gebouwd over de kleine zijrivieren van de Loire. We rijden tot Avril sur Loire en hopen daar een kop chocola te kunnen drinken. Maar dit Avril stelt niets voor en buiten een kerk en het gemeentehuis, heeft dit dorp helemaal niets aan bars en winkels. We keren hier dus maar weer om en rijden terug naar Decize. Hier hopen we nog een glimp op te vangen van Chateâu de Germancy. Dit ligt echter goed verborgen tussen de bomen en wij mogen het terrein niet op (privéterrein), een foto van dit kasteel ontbreekt dus. We doen nog boodschappen bij de Intermarché. Terug bij de camping is er bijna niet meer door heen te komen, zoveel kermiswagens staan er nu. Volgens de eigenaar van de camping hoeven we ons morgen geen zorgen te maken als we de camping willen verlaten.

180515 kermis

De Eurosplash vlak voor de camping is nu klaar en er zit zelfs al water in de baan en er wordt proef gedraaid met lege bootjes.