Dinsdag 12 oktober 2021

12 oktober 2021 - Westerhaar-Vriezenveensewijk, Nederland

We verruilen de CP nabij Ommen voor de CP van De Johanneshoeve in Westerhaar-Vriezeveensewijk. Wij hadden deze plaats gisteren al gereserveerd. Als het zo tegen tweeën droog lijkt te blijven, gaan we fietsen. We rijden naar het eerste knooppunt, maar de nummers die wij verwachten, zitten er niet bij. We doen iets op de gok en nemen Het Hazepad, gelukkig wel een verhard stuk weg. Tot aan het volgende knooppunt rijden we een heel stuk langs een mooie wetering. Op deze manier komen we terecht in Vriezeveen. Of het aan ons ligt, weten we niet, maar ook hier gaat het niet zo best met de knooppuntenbordjes. Dit herhaalt zich nog een keer. Bijna buiten Vriezeveen gekomen, zien we de Leemansmolen.

211012 stellingmolen

Dit is een stellingmolen uit 1862. Hij ziet er prachtig uit. Bijna weer bij de camper gekomen, zien wij hem aan de overkant van het weiland staan. We fotograferen hem en we moeten maken dat we thuiskomen want er hangt een enorme bui bijna boven ons hoofd.

211012 camper

Er is zelfs een dubbele regenboog te zien. We moeten wel nog helemaal om het weiland heen. Het lukt ons net niet droog thuis te komen. Een halve kilometer nog te gaan en de bui barst los. Vanuit de camper zien we alweer een dubbele regenboog. Het rondje van vandaag was bijna 26 km lang.

211012 regenboog

1. Henk Visser: