Dinsdag 14 september 2021

14 september 2021 - Holtheme, Nederland

Het is mooi weer vandaag en dan gaan wij natuurlijk een fietstocht maken. We komen eerst langs de 2m sluis.

210914 bewijs voor 2m doorgang

Om de navigatiebedrijven hierop attent te maken , nemen we de nodige foto’s om ze hiermee te overtuigen. We fietsen nu Duitsland in en we komen er bij het eerste het beste knooppunt in Duitsland er al achter dat de knooppunten niet aansluiten op de Nederlandse knooppunten. Met behulp van ons Nederlandse knooppuntenboek stippelen we de Duitse route uit. En zo komen we toch nog rond. Op een gegeven moment bij de Muldenstraße steken we de Vecht over. Dit gaat met een handbediend pontje, dat “Fähr Harm” heet.

210914 Kurbelfähre

Door aan een groot wiel te draaien, is er beweging in het pontje te krijgen. Maar goed dat we iets te eten hebben meegenomen, want we kunnen wel ergens koffie drinken, maar we komen niet ergens langs, waar je iets kunt eten.  Na de koffie gaat het richting Nederland. We komen Nederland binnen bij Coevorden. Wij rijden langs de buitenkant van Coevorden om boodschappen te kunnen doen bij de Jumbo. Daarna rijden we verder via Haandrik naar Holtheme. Hoewel niet helemaal de bedoeling, werd de tocht van vandaag toch nog 31 km.

1. Henk Visser:
    16 september 2021
    Waat zijn jullie ondertussen ????
    Henk