Dinsdag 30 maart 2021

30 maart 2021 - Musselkanaal, Nederland

Het is stralend weer met weinig wind. We trekken zelfs een laag minder kleding aan. Vandaag gaan we richting Sellingen. Eerst komen we langs Mussel. Hier hebben wij vorig jaar heel lekkere aardbeien gekocht. We kijken even naar de openingstijden om op de terugweg daar de aardbeien te kopen.

210330 bloesem

Onderweg zien we de bloesem flink uitlopen. Het is nu echt voorjaar aan het worden. In Sellingen eten we op een bankje onze lunch op. Zo gaat dat in coronatijd. Even verderop staat de Nederlands Hervormde kerk.

210330 NH kerk Sellingen 210330 Monniken en nonnen

Deze stamt al uit de veertiende eeuw. De dakpannen zijn verschillend Er zijn bolle dakpannen “monniken” genaamd, de holle dakpannen worden “nonnen” genoemd.

210330 schaapskooi

In Ter Borg vinden we de schaapskooi en iets verderop lopen de schapen in het natuurgebied.

210330 Sellingerbeetse

Na nog een stuk gefietst te hebben, staan we aan de rand van de Sellingerbeetse, een heel mooi meer met een stuk strand erbij. Door de bossen rijden we terug naar Mussel om de aardbeien te gaan kopen. Het is nog te vroeg in het jaar voor de eigen aardbeien en we kunnen dus niets anders kopen dan de door hen ingekochte aardbeien. Ellen ziet vanuit een ooghoek iets dat op een paddenstoel lijkt.

210330 verlaatte paddenstoel

Iets terugrijdend zien we dat het er inderdaad één is. Die verwacht je nu niet meer. Ook vandaag hebben we 38,5 km gefietst. Dat ging ons vandaag een stuk makkelijker af dan gisteren.

1. Rob oomen:
    31 maart 2021
    leuk om dat allemaal te zien die fotos geniet ervan