Dinsdag 5 oktober 2021

5 oktober 2021 - Dalfsen, Nederland

Omdat de weersverwachting voor vanmiddag niet best is, vertrekken we om iets over half tien. We maken een knooppuntenroute ten westen van onze camperplaats. Via mooie kleine wegen en paden komen bij Heino. Ellen haalt wat boodschappen,

211005 mooi pand 211005 Maria Hemelvaart kerk

terwijl Paul een foto maakt van een bijzonder mooi pand. Daarna rijden we naar de kringloopwinkel. Er tegenover staat de Maria Hemelvaart kerk. Wij verlaten Heino noordwaarts en zien dan landgoed ’t Rozendael.

211005 landgoed 't Rozendael

In het weiland ervoor staat een prachtige duiventil en ernaast een boerderij met luiken die rood-wit beschilderd zijn. Dit waren vroeger pachtboerderijen van het landgoed, we zien er meer. Alleen vrije boeren hadden groene luiken aan het huis.

211005 the spy

Wij fietsen verder langs de wetering en komen zo langs een huis waar in de heg een spion verstopt zit. Deze moet natuurlijk op de foto en terwijl we dit doen, komt de eigenaar er aan. Hij blijkt een enthousiast camperaar te zijn. Nu dat geeft gesprekstof voor een hele lange tijd. Door weilanden, maisvelden en bossen rijden we terug naar de camper. De tocht van vandaag is 31,5 km lang geworden en we hebben de hele weg mooi weer gehad. Pas tegen half vier begint het donkerder te worden.

1. Henk Visser:
    7 oktober 2021