Donderdag 20 oktober 2022

20 oktober 2022 - Westervoort, Nederland

Omdat de weersvooruitzichten voor vandaag niet goed zijn, besluiten we om vandaag naar huis te gaan i.p.v. morgen. We doen rustig aan om weg te komen. Onderweg is het weer wel dreigend, maar het blijft wel droog. We kunnen thuis nog net de fiets van het rek af halen en dan begint het echt te regenen.

Dit was de laatste reis dit jaar. Het aantal regendagen viel dit jaar reusachtig mee. We hebben genoten van onze fietstochten Dit jaar reden we 2.425 km met de fiets en 9.425 km met de camper. In Nederland zijn we verder gegaan met Overijssel. Wat is Nederland toch mooi. Met de NKC maakten we de groepsreis “Italië-Kroatië een rondje Adriatische Zee”. We nemen 4 weken de tijd om bij Punta Sabbioni, het beginpunt van de groepsreis, te komen. Via Triëst rijden we door Slovenië en komen zo in Kroatië. We moeten nog een stukje door Bosnië – Herzegovina. (hoeft nu niet meer door een hele mooie hangbrug die het stuk rondom B – H omzelt). We rijden zo tot aan Dubrovnik en weer terug naar Split om met de Ferry naar Ancona te gaan. Over wel zeer slechte wegen in Italië genieten we verder hetgeen ons geboden wordt langs de kust van de Adriatische zee. We rijden daarna in 4 dagen naar huis omdat er nog 2 theaterbezoeken op het programma staan. Half augustus gaan we op weg naar Bourgondië om daar langs de kanalen te fietsen. Na 2 jaar uitstel door corona kunnen we dit eindelijk gaan doen. We hebben dit jaar twee-derde van de hele tour langs die kanalen kunnen maken en gaan daar volgend jaar vrolijk mee verder.

Voor het behoud van de camper gaat deze, na eerst goed gewassen te zijn, in de was. Die Fiat bus is wel even groter dan onze Citroên. Gelukkig is het poetsmiddel redelijk makkelijk aan te brengen. Het interieur krijgt ook een grote beurt.

221024 klaar voor de stalling

Tot volgend jaar.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Maaike:
    25 oktober 2022
    Wel thuis Paul en Ellen. Bedankt voor de uitgebreide verslagen van al jullie reizen dit jaar.
    Ik ben benieuwd naar de volgende reizen.
    Maar eerst zien we elkaar bj mij in Zutphen Ellen
    Een hartelijke groet,