Maandag 12 april 2021

12 april 2021 - Eext, Nederland

Nadat de fietsen achterop de camper zijn gezet en we water hebben getankt, kunnen we vertrekken. We gaan verder met het bekijken van Drenthe en rijden daarom naar Eext, bijna bovenin Drenthe. Onderweg regent het soms en bij Zwolle over de brug worden we getrakteerd op een flinke hagelbui. De weg is helemaal wit. Gelukkig is deze bui zeer plaatselijk en rijden we er gauw onderuit. Helemaal droog blijft het echter niet, maar het zijn wat kleine buitjes. Nauwelijks op camping “De Hondsrug” aangekomen, begint het toch weer te hagelen. Het blijft buiig tot een uur of vier. We willen wel gaan fietsen en wagen het erop. Het hagelt onderweg twee keer, maar je wordt er niet nat van. Bovendien hebben we de wind in de rug.

210412 buien onderweg

We rijden dwars door de weilanden en zien in de verte nog meer buien hangen. In Gieten zien we het beeld “vrouw” van Jan Dekkers.

210412 vrouw 210412 mooi gesnoeid  210412 saillant detail

Iets verderop zien we deze bijzonder gesnoeide boom. Het huis zelf mag er zeker ook wezen. Elk raam is voorzien van een fraai ornament. Na bijna 20 km zijn we bij de camper terug.

1. Maaike:
    12 april 2021
    Prettige voortzetting van jullie Drente Reis. Het wordt mooi weer larer in de week.