Maandag 4 oktober 2021

4 oktober 2021 - Dalfsen, Nederland

We gaan vandaag weer op pad. We hebben een camperplaats voor een camping in de gemeente Dalfsen uitgezocht. We staan midden in een bos. We kwamen er via een zandpad, dat deze keer gelukkig niet zo slecht is als de toegangsweg naar camping ’t Reestdal. Na de lunch gaan we fietsen en via een knooppuntenroute rijden we naar Raalte.

211004 schaapskooi 211004 gecrashed

We zien een hele oude schaapskooi. Dit is nu een gemeentemonument, gezien het bordje dat er op hangt. Vlak voor we in Raalte komen, zien we voor de derde keer een monumentje voor een gecrashed vliegtuig uit WOII. Deze Canadees heeft het wèl overleefd. In Raalte willen we de winkel van Wijnand van Rossum bezoeken. Een was een van de winkeliers waar Ellen voor werkte. De zaak is sinds april 2019 opgeheven. Die valt niet meer te bezoeken.

211004 oude stadhuis 211004 tegeltableau 211004 monument

Als we de hoek om gaan bij het nieuwe gemeentehuis, zien we nog het oude gemeentehuis van begin 20e eeuw liggen. Het is een juweeltje met prachtige tegeltableaus. Naast het oude gemeentehuis staat een monument voor de gevallenen in Oost-Indië en Nieuw Guinea. We zijn al twintig minuten naar een bankje aan het zoeken. Tenslotte zetten we onze fiets langs de kant van het fietspad om hangend over de fiets even een koek te verorberen en wat water te drinken. Je raadt het al, hierna komen we de éen na andere bank tegen. Na 29,5 km zijn we terug bij de camper.

1. Henk Visser:
    7 oktober 2021
    Leuk pm het weer eens te lezen