Maandag 7 oktober 2019

7 oktober 2019 - La Couronne, Bouches-du-Rhône, Frankrijk

Vannacht heeft het vreselijk gestormd. Het waait nog steeds zo hard, dat de gasvlam van de koelkast iedere keer wordt uitgeblazen. En elke keer proberen wij hem weer aan te zetten. Tevergeefs, en ook een plaats dwars op de oude plaats levert geen verbetering op. We zijn het zat en besluiten naar een camping in de volgende plaats La Couronne te gaan. Op de camping kan de koelkast op elektriciteit gezet worden. Dir betekent wel, dat wij de trein naar Marseille niet zullen halen. Dit gaan we dus morgen doen.

191007 branding

Voordat we weggaan, kijken we eerst nog naar de branding. De zee is nog steeds erg ruw. We zijn vroeg genoeg bij de camping om een mooi plekje uit te zoeken. Het waait nog steeds te hard om een fietstochtje te maken. Pas tegen drie uur neemt de wind wat af. Ellen heeft inmiddels ook een was gedaan. Het strand ligt maar 125 mtr van de camping. Wij lopen er naar toe en zitten een poosje op de rotsen. In de luwte is het best aangenaam.

191007 golfslag 191007 zandstrand

Het blijft leuk te zien hoe de golven uiteindelijk op de rotsen stukslaan. Het kerkje ligt er mooi bij.

191007 kring 191007 vlieger

Bij het teruglopen zien we op het strand een leuk gemaakte kring. Het waait nog steeds hard genoeg om een vlieger op te laten.