Vrijdag 16 oktober 2020

16 oktober 2020 - Meppel, Nederland

Het weer gedraagt zich netjes en zo tegen half twaalf doet de zon een flinke poging en trekt de bewolking weg. Het wordt zelfs aangenaam. De cafés en restaurants zijn vanwege het coronavirus gesloten, zodat koffie en brood meegenomen moeten worden. De route voert ons langs De Schiphorst. Hier vinden we De Lokkerij, een fokkerij voor ooievaars. Helaas kun je die maar tot 1 oktober bezoeken. Maar we hebben het in ieder geval gevonden en nemen het vast mee voor de agenda van volgend jaar.

201016 Havixhorst

Ernaast staat De Havixhorst, een chateau hotel. Het voorhof ziet er zeer verzorgd uit. Er is ook nog een beeldentuin. Die is alleen ‘s maandags en dinsdags open. Rogat is het volgende dorp. Hier steken we de Hoogeveense Vaart over. We blijven nog een tijdje kijken naar eenden en aalscholvers. Via grindpaadjes rijden we naar Koekange waar we op een bankje ons brood opeten. We komen hier in gesprek met iemand die blad voor de bladkorf naast onze bank komt brengen. Als we zeggen dat we in Westervoort wonen, weet hij het meteen bij Arnhem te plaatsen en hij noemt Velp in één adem erbij.

201016 Amerikaanse eik 201016 Blijdenstein

Na de lunch rijden we verder naar Berghuizen, waar we een paar prachtige Amerikaanse eiken in herfsttooi fotograferen. Langs de kerk van Blijdenstein rijdend, komen we weer in Meppel. We drinken thee, gaan boodschappen doen bij Jumbo en lopen daarna over de beide ophaalbruggen naast de camperplaats. Je kunt heel goed zien dat het een splitsing is van de Drentse Hoofdvaart, het kanaal naar het centrum van Meppel en de Buitenhaven. Vanaf de overkant zien we de camperplaats mooi liggen.

201016 Splitsing 201016 CP Meppel

1. Lilian:
    17 oktober 2020
    jullie hebben het weer getroffen met het weer.
    volgende week zou het ook nog heel aangenaam worden.
    veel plezier
  2. Henk Visser:
    17 oktober 2020
    Ik vind dat jullie weer prachtige foto,s heaven he meant.
    Growth Henk