Woensdag 13 oktober 2021

13 oktober 2021 - Westerhaar-Vriezenveensewijk, Nederland

Daar er vanmiddag regen wordt verwacht, vertrekken we zo tegen half elf al op de fiets.

211013 vlonder

Op de Grintweg langs een kanaaltje hebben ze op een vlonder een paar leuke beeldjes neergezet, een jongetje, een meisje en een hondje. We rijden verder naar Vroomshoop. Daar zien we een ophaalbrug.

211013 ophaalbrug

Het lijkt wel een kunstwerk. Bij de bakker in het winkelcentrum van Vroomshoop genieten we van een kop koffie met een Deense krakeling. We fietsen verder en komen zo in Kloosterhaar terecht. Het is etenstijd en we zoeken daarom een lunchroom op. Precies op tijd zitten we op een terras onder een tent als er een enorme bui losbarst. Tegen de tijd dat wij ons broodje kroket op hebben, is het droog. We stappen op de fiets voor het laatste stuk. Het fietspad loopt grotendeels langs de Engbertsdijksvenen. Hier probeert men door regulatie van het water het hoogveen weer terug te krijgen. Bij Langeveen blijken er twee knooppunten 02 te zijn. Wij kiezen natuurlijk weer de verkeerde en komen in Langeveen terecht.

211013 turfsteker

Dat levert wel een leuk plaatje op van het beeld van een turfsteker. We rijden een stukje terug naar het andere knooppunt 02 en vervolgen zo onze rit. Net op tijd komen we na 36,75 km bij de camper aan. Wij hebben precies genoeg tijd om de fietsen op de auto te zetten en dan begint het te regenen. We hebben voor het eten van vanavond een dagschotel besteld. Deze bestaat uit een stoofpotje van rundvlees waarin de groente ook mee gestoofd  is. Met een pasteitje (met hetzelfde mengsel) en puree van echte aardappelen erbij, smaakt het geheel bijzonder lekker.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl