Woensdag 15 maart 2023

15 maart 2023 - Ooltgensplaat, Nederland

Zo tegen kwart twaalf kunnen we vertrekken, zelfs met een zonnetje. Dat is voor Ellen een goed begin na de geslaagde revalidatie in de afgelopen maanden. De bestemming voor vandaag is Ooltgensplaat op Goeree-Overflakkee, de zuidelijkste van de eilanden van Zuid-Holland. De reis gaat voorspoedig en na Rotterdam rijden we over Haringvlietbrug naar het Hellegatsplein.

230315 Hellegatsplein

Hierna gaan we over de Volkerakdam naar Ooltgensplaat. Bij het oude raadhuis bellen we de havenmeester op, die het hek voor ons komt openmaken. Wij komen op de stenen parkeerplaats van de haven te staan omdat het eigenlijke camperveld te drassig is. We hebben zo een leuk gezicht op de boten die in de haven liggen. Er zijn verschillende mannen met hun boot bezig. Het is bijna half vier voordat we gaan fietsen. We komen eerst bij het kerkje.

230315 kerkje 230315 Oeltgen de Piper

Het ligt er prachtig bij in de zon. Bij het uitrijden van Ooltgensplaat komen langs een stalen kunstwerk “Oeltgen de Piper” van Karin Starmans. Vandaag rijden we over het landbouwgedeelte van Goeree-Overflakkee. De binnenweggetjes zijn heel smal. Ze weren er dan ook vaak vrachtwagens in allerlei talen. Na de plaats Achthuizen zien we een mooie oude boerderij.

230315 Achthuizen

We vervolgen onze fietstocht en als we terug zijn bij de camper, hebben we toch nog krap 19 km gereden. Het wordt nu ook sneller kouder, omdat de zon weg gaat. Maar in de camper zitten we goed.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Maaike:
    15 maart 2023
    Hé, Jullie zijn al weer onderweg.
    Een hele fijne vakantie. Ik ben weer benieuwd naar jullie belevenissen.
    Een hartelijke groet,
    Maaike
  2. Jantien:
    16 maart 2023
    Een goed begin. Kalm aan met de knietjes en hoeveel veeteelt reisplezier. Ik reis weer met jullie mee.
    Liefs Jantien
  3. Jantien:
    16 maart 2023
    Jullie zijn weer op pad. Denk aan de knietjes en heeeeel veeeeel reisplezier. Ik reis weer met jullie mee.
    Liefs Jantien
  4. Harrie:
    16 maart 2023
    Paul Ellen al vroeg op pad. Hopelijk goed weer. Zeeland is prachtig. Afgelopen jaar ook nog een week verbleven. Wij zijn over zo' n 4 weken een de beurt. Prettige vakantie.