Woensdag 16 juni 2021

16 juni 2021 - Westerbork, Nederland

Rond kwart voor twaalf vertrekken wij vanuit Borger naar Westerbork. Daar aangekomen, pakken we onze bevestigingsbrief en zien tot onze schrik, dat we pas vanaf drie uur hier terecht kunnen. Dat wordt zo’n drie uur zoet brengen in het dorp Westerbork.

210616 Westerbork markt

Gelukkig vinden we een mooie parkeerplaats op de markt in de schaduw en vlak bij de Jumbo. Ellen haalt eerst de boodschappen, waarna we de lunch gebruiken (verse broodjes zijn altijd lekker) en daarna doden we de tijd met het maken van Tectonics (cijferpuzzels). Tegen drie uur gaan we opnieuw richting vakantiepark/camperplaats. Nu is de receptie wel open en we krijgen een mooie ruime plaats toegewezen met nog wat alternatieven, mocht de schotel niet werken. Maar alles functioneert naar behoren. Nadat we ons geïnstalleerd hebben, gaan we een korte fietstocht maken om de omgeving te verkennen. Wij moeten voor morgen een kortere route zien te vinden om bij Kamp Westerbork te komen. We kunnen in ieder geval zeggen: missie geslaagd. We rijden via Ziggelte naar Westerbork.

210616 wapen 210616 Stephanuskerk

We zien langs de weg het wapen van Westerbork staan. We maken een foto van de Stephanuskerk.

210616 Olde Gemiendehoes 210616 wijkverpleegster

Voor het oude gemeentehuis staat een leuk beeldje van een wijkverpleegster. Dan fietsen we via een alternatieve route (het uitprobeersel) naar de camperplaats terug.

210616 Gagelmeer

We kunnen inderdaad door een bosje en over een plas weer terugkomen bij de camper. Dit zal ons komende dagen kilometers schelen.

1. Jantien:
    22 juni 2021