Woensdag 18 mei 2022

18 mei 2022 - Montgenèvre, Frankrijk

Wij rijden vandaag naar de laatste tussenstop in Frankrijk. Het wordt een camping 4 km buiten Briançon, vlak bij de grens met Italië. Onderweg hiernaar toe zien we weer de mooiste bergen met veel sneeuw.

220518 Chantemerle I

Soms heb je het idee van een Carandache-doos. De dieseltank is nu aardig leeg en vinden onderweg een tankstation van Leclerc en de prijs van € 1,929 is een hele nette.

220518 Chantemerle II

Even later stoppen we in Chantemerle om even de luifel te controleren en een kop koffie te drinken, als er in het riviertje naast ons de nodige rafters langs komen.

220518 fort Briancon I 220518 fort Briancon II

We rijden dit keer langs Briançon met zijn fort van Vauban.

220518 camping du Bois des Alberts II

Niet veel later komen wij bij de camping aan. We nemen bij de lunch een lekker soepje en daarna gaat Ellen weer met haar voet hoogzitten. Het geheel is aardig blauw geworden.

220518 camping du Bois des Alberts I 220518 Clarée

Paul trekt er nog met foto- en filmapparaat op uit. De beloofde regen- en onweersbui blijven niet uit, maar komen zoveel later, jammer genoeg net als we “Met het mes op tafel” willen kijken. De verbinding met de satelliet valt steeds weg.