Zondag 17 april 2022

17 april 2022 - Hengelo, Nederland

De weersvooruitzichten voor vandaag zijn goed. Even na elven zitten we op de fiets en rijden richting Boekelo. In Boekelo drinken we op een terrasje eerst een kop koffie. We hebben er een gesprek met een stel Francofielen. Zijn gaan altijd met de caravan naar Frankrijk. Terwijl we zo zitten te praten gaan de spoorbomen naar beneden. Opmerkelijk is dat iemand dit nog met de hand moet doen. Het blijkt een lijntje met de stoomtrein te zijn en weldra komt hij er aan. Paul legt alles op film vast. Doordat wij zo op het terras gefocust zijn, hebben we niet op de routebordjes gelet, zodat we dus eerst de verkeerde kant op rijden. We merken dit al snel omdat er geen bordjes meer volgen. We keren om en rijden terug tot aan het terras. Daar zoeken we de bordjes weer op, inderdaad de andere kant uit.

220417 electr.kast I  220417 electr.kast II

Zo komen we langs twee elektriciteitskastjes die leuk beschilderd zijn. Bij Bad Boekelo is een soort braderie. Ellen haalt daar nog een paar eendjes vandaan. We rijden door de bossen en zien een mooi meertje.

220417 meertje 220417 Paastaart

Bij een theetuin drinken we koffie met paasgebak. De eigenaresse van de theetuin heeft de taart zelf gebakken. De taart is gevuld met frambozen en peren, heerlijk. We rijden verder over een industrieterrein van Enschede naar Twekkelo. Daar komen we na 5.5 km tot de ontdekking dat Paul z’n fototoestel bij de theetuin heeft laten staan. Via een tussendoor weg, die ietsje korter is, rijden we terug naar de theetuin. Bij vertrek van de theetuin hadden we gezegd “tot ziens”, maar het meisje zegt lachend dat ze ons niet zo snel terug verwacht had. Terug naar de camper doen we wel via knooppunten, maar met de kortst mogelijke verbindingen. Bij elkaar wordt het toch 37.5 km, een 7.5 km meer dan de bedoeling was.