Zondag 18 oktober 2020

18 oktober 2020 - Ruinen, Nederland

Als we alles op de fiets hebben gepakt, begint het ineens te regenen. Wij pakken weer uit en gaan gauw naar binnen. Een uurtje later schijnt de zon weer en gaan we alsnog op pad. Vandaag gaan we door het Nationaal Park Dwingelderveld fietsen. Als we op de Benderse Heide zijn, zien we in de verte een heel dreigende lucht.

201018 dreigende lucht

Er hangen al regensluiers aan. En niet veel later begint het te regenen en hier op de hei is geen enkele schuilplaats. Pas een kilometer verder komen we bij een bos, waar we onder de bomen schuilen en meteen ons brood opeten.

201018 radiotelescoop

Iets verder staat een radiotelescoop. Op het informatiebord staat vermeld, dat er met deze telescoop zelfs twee sterrenstelsels zijn ontdekt. Wij rijden verder door het bos.

201018 hooglanders

Aan de noordzijde van Boswachterij Dwingeloo grazen hooglanders.

201018 ingegraven huis

In de buurt van Lheebroekerzand zien we twee ingegraven huizen. Als het goed is, zijn deze energieneutraal.

201018 paard en wagen

Wij komen onderweg nog een paard en wagen tegen, die ook een tochtje door het Dwingelderveld gemaakt heeft (we kwamen hem al een keer eerder tegen).

201018 schapen 201018 vennetje

Hier zien we ook een schaapskudde bij een van de tachtig vennen.

201018 vreemde paddenstoelen 201018 grappige paddenstoel

Natuurlijk komen we ook de mooiste paddenstoelen tegen. We rijden terug tot bijna bij de telescoop en steken dan schuin door richting Kraloo. Van hieraf rijden we terug naar de camper.  Vandaag hebben we bijna 29 km gefietst.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade