Zondag 6 oktober 2019

6 oktober 2019 - Carro, Frankrijk

We doen het vandaag rustig aan, want vooral Ellen merkt dat de laatste dagen er flink ingehakt hebben. Zo tegen koffietijd wandelen we over de camperplaats en langs het strand.

191006 surfers II 191006 surfers

De straffe wind wordt door veel windsurfers benut.

191006 haven 191006 Carro

We kijken wat rond in het haventje van Carro. Op de kaart kun je zien waar de camperplaats ligt, precies op de pier die uitsteekt bij de haven.

191006 meeuwen 191006 camperplaats

Om twaalf uur sluit de vismarkt en de voor de mens niet opeetbare restanten worden in het water gegooid, waar de meeuwen al op zitten te wachten. Aan de overkant van de haven hebben we een mooi gezicht op de camperplaats.

191006 zonnepanelen

Bij één van de huizen is de balkonafscheiding  helemaal volgestouwd met zonnepanelen. Zo kan het ook. Na de lunch gaan we op de fiets het station zoeken. De borden staan natuurlijk allemaal weer aan de verkeerde kant. We vinden het station, maar het is heel armetierig. Ze zijn bezig met een nieuw station, denken wij. Kaartjes kun je hier niet kopen. Alleen in Martiques, een plaats 11 km verderop en dan alleen nog op enkele dagen door de week. Dit stemt ons echt niet vrolijk. Op het internet zien we dat de trein hier wel stopt.

191006 spoorbrug

We rijden de helling een stukje af om een foto van de spoorbrug te maken. In Carro gaan we koffie drinken in een barretje om meteen te vragen hoe we in Marseille kunnen komen met het openbaar vervoer. Mensen naast ons horen ons dat vragen en komen met de oplossing. Gewoon de trein pakken vanaf het station La Couronne-Carro, de conducteur opzoeken en daar je kaartjes kopen. Wij worden vrolijk van deze informatie. Vanavond eten we lekker eend (uit Landes).

1. Lilian:
    9 oktober 2019
    soms werkt gewoon vragen nog het beste :-)