Woensdag 19 juni 2024

19 juni 2024 - Dreux, Frankrijk

We hebben gisteravond al gezien dat het zuidwaarts slecht weer gaat worden en dat geldt ook voor de dagen erna. Het heeft geen zin om twee dagen in de camper te gaan zitten zonder iets te kunnen doen. We besluiten daarom maar vast richting het noorden te vertrekken in de hoop daar beter weer aan te treffen. Inderdaad vinden we in het noorden meer zon. Gisteren zagen we een afslag naar kasteel Oiron, dat nog 6 km verder in de heuvels ligt. Daarheen fietsen is ons te gek. Nu komen we er zomaar met de camper langs. We stoppen en maken er meteen een koffiestop van. Voor bussen en campers is er een mooie aparte parkeerplaats.

240619 Château Oiron I 240619 Château Oiron II 240619 Château Oiron III

We lopen naar het kasteel toe om foto’s te maken. Voordat we verder rijden, zoeken we een CP of camping uit in de omgeving van Chartres, maar het weinige dat er is, bevalt ons niet. Wat noordelijker in Dreux zien wij dat we terecht kunnen op de CP van Pass’Étape. Omdat in de Michelin wegenatlas Dreux is onderstreept met een groene lijn, denken we dat daar zeker wel wat te doen is. De voorzorgsmaatregelen om goed weg te komen zijn niet voor niets. We hebben wel wat slipsporen achtergelaten, maar we zijn er weg gekomen. De reis verloopt vlot op wat files na. Om op het terrein van de Pass’Etape te komen is een beetje problematisch. Dit verouderde apparaat accepteert geen betalingen en verwijst naar de app, waar wij het registratienummer van onze kaart niet op kunnen invoeren. De eigenaar van het terrein komt er aan en helpt ons adequaat en bijzonder vriendelijk. Hij heeft eerst een telefoongesprek met de organisatie waarin hij, zo te horen, een bijzonder boze toon aanslaat en waarin hij eist dat de zaak voor  1 juli geregeld is, als hij een afspraak met ze heeft. Daarna belt hij het nummer om voor ons de kaart te kunnen opladen (uiteraard m.b.v. onze creditcard). Hij maakt met ons nog het grapje dat dit oude apparaat nodig in de poubelle (vuilnisbak) moet. Wij kunnen het terrein op en de eigenaar juicht met ons mee.

Jouw reactie