Donderdag 22 september 2022

22 september 2022 - Sankt Vith, België

Rond half elf vertrekken we om naar onze laatste tussenstop St.Vith te rijden. We willen eerst tanken bij de Intermarché in Pont-à-Mousson. Dit heeft nogal wat voeten in de aarde. Onze navigatie blijkt geen maten en gewicht van onze camper meer te kunnen bevatten en we daardoor worden we over wegen geleid met een o.a een doorgang van 1,90 mtr. Wij rijden om via een andere kant, maar vinden uiteindelijk de Intermarché niet of zijn we er voorbij gereden. Fransen en zaken aangeven is niet zo’n goede combinatie, constant achterom kijken helpt wel, maar is lastig uit te voeren. We zoeken dus een andere supermarkt met tankstation op. We rijden over een D-weg en komen zo door Jouy-aux-Arches.

220922 boogbrug

De naam snappen we als we aan het eind van het dorp een boogbrug zien. Uiteindelijk wordt het Leclec in Amnéville. Het tanken lukt prima (diesel voor € 1,712/liter) Maar winkelende camperaars zijn bij bij deze Leclerc niet welkom, want ze hebben hier wel heel achterlijke lage poortjes om de campers te weren. Deze Leclerc verdient onze klandizie echt niet. We rijden door naar St.Vith voor onze welbekende CP maar die is compleet afgesloten. Een kilometer of vijf verderop is een CP naast het biermuseum. Dit zijn maar drie plaatsen, maar er ligt een groot grasveld naast , dat ook gebruikt kan worden. Het is vandaag ook de parkeerplaats voor een rally-event dat vanaf vijf uur tot tien uur vanavond plaatsvindt. Paul gaat om vijf uur een poosje kijken om te filmen en fotograferen.

220922 voorbereiding ralley 220922 ralley II 220922 ralley III

Dit moet dan wel achteraf, want er wordt € 10,- toegang gegeven en dat is Paul toch veel te gortig voor een paar foto’s en een filmpje. De hele avond horen we de motoren van deze rallywagens.