Zondag 5 mei 2024

5 mei 2024 - Caen, Frankrijk

We gaan nu de andere kant op fietsen. We zijn iets te ver gegaan met het helling afrijden en moeten terug naar de Prairie. Daar vinden we ons bord, maar slaan, als we de bocht om zijn, verkeerd af en komen weer terecht bij het punt waar we de helling afkwamen. We proberen het nog een keer en vinden nu wel de juiste route. We rijden langs de oevers van de Orne. Al gauw zien we de helft van het spoorlijntje naast ons lopen, want wij zitten op het fietspad dat over de andere helft heen loopt. Het is een bosrijke weg.

240505 barrage II 240505 barrage I

Na een aantal kilometers zien we een barrage. Er moet ook een vistrap zijn, maar die zien we niet, of het moet smalle baantje naast de brug geweest zijn. Wij rijden verder tot aan Pont du Coudray, waar zo maar ins blauwe Hinein een VVV kantoor staat. Hier eten we onze croissants op (van de biobakker) Net als we verder willen rijden, voelen we een paar druppels regen. We besluiten niet te rijden, maar om te keren.

240505 Le moulin de BUlly

Langs de kant van de weg zien we een raamwerk waardoor je uitzicht hebt op le Moulin de Bully. Het begint ineens heel te hard te regenen. We trekken gauw de poncho’s aan en rijden in stevig tempo door tot we bij de Prairie zijn. We rijden, net als gisteren, dwars door de Prairie naar boven naar de camperplaats. Bij elkaar reden we 40,15 km.

Jouw reactie