Dinsdag 11 juni 2024

11 juni 2024 - Montreuil-Bellay, Frankrijk

Wij rijden vandaag verder naar de CP van Montreuil-Bellay. Deze mooie CP ligt naast de camping Paradis les Nobis Anjou. Hij is gratis (dan heb je natuurlijk minimale voorzieningen, dat voor 1 of 2 dagen niet erg is). Deze CP is mooi egaal en waterpas aangelegd. We maken gauw ons brood klaar en vertrekken voor onze fietstocht richting Saumur.

240611 Montreuil-Bellay I

We verlaten Montreuil-Bellay langs het kasteel. We zien nu ook dat de navigatie ons weer via de achterkant naar binnen had willen laten rijden. De twee kasteelpoorten, waar auto’s doorheen moeten, zijn nauwelijks geschikt voor gewone auto’s, laat staan voor campers en bussen. We merken al gauw dat we niet meer langs de rivier rijden. Het landschap wordt steeds heuvelachtiger en we moeten aardig met trappen aan de bak. Maar Ellen gaat nu beter met de versnellingen en motor van haar fiets om, zodat ze door de hellingen niet meer verrast wordt.

240611 megalietenbrug

In Artannes-sur-Thouette komen we langs een megalithische brug.

Deze brug is gemaakt van reuze stenen. Het moeten wel stenen uit de ijstijd zijn. De stenen van de hunebedden zijn ook megalithische stenen.

We rijden tot aan het punt in Saumur, waar we vorige keer ontdekte dat we verkeerd reden.

240611 Montreuil-Bellay II

Nu kunnen we via het juiste pad terugkeren naar Montreuil-Bellay. Bij binnenkomst in Montreuil hebben we een prachtig gezicht op kerk en kasteel. We hebben vandaag 34 km op de fiets gezeten, maar niet de gemakkelijkste km's.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Jouw reactie