Dinsdag 22 juni 2021

22 juni 2021 - Voorst, Nederland

Het klusje in huis is gisteren geklaard, zodat we vandaag weer op stap kunnen. We rijden naar Voorst, waar we bij de camperplaats van boerderij “de Kolke” gaan staan. Na de lunch stappen we op de fiets.

210622 de Adelaar

Langs de Rijksstraatweg zien we meteen al de andere camperplaats “de Adelaar” met dit prachtige huis.

210622 de IJssel 210622 wilde bloemen

We rijden naar de IJsseldijk en volgen de IJssel tot we bij Wilp zijn. Bij een van de boerderijen is een prachtige wilde bloementuin. Wilp is gebouwd op een terp. Wij rijden door tot Posterenk. Er is in april 1945 in deze streek zwaar gevochten door de Canadezen. Je ziet overal gedenkplaten, zo ook op de molen van Posterenk.

210622 molen Posterenk 210622 wapen molen Posterenk

De molen uit 1736 heeft een heel mooi wapen op de muur.

Bloemen rozenbottel

We rijden verder en komen dan langs veel rozenkwekerijen die vooral gericht zijn op rozenbottels. Dan komen we bij Bussloo aan. Dit is een groot recreatiepark, maar vandaag vanwege de kou, bijna geheel verlaten.

210622 Bussloo

Wij rijden er bijna helemaal omheen. Langs de golfbaan rijden we terug naar de camper. We zaten vandaag 25 km op de fiets.