Woensdag 23 juni 2021

23 juni 2021 - Voorst, Nederland

We bellen Ellens vriendin in Zutphen op, zij is thuis en we kunnen daar vanmorgen koffie komen drinken. We maken ons snel klaar voor vertrek en rijden via de kortst mogelijke route naar Zutphen. Na een gezellige ochtend rijden we nog even naar een handwerkzaak.

210623 molletje

Terwijl we wachten om de weg over te kunnen steken, komt er een molletje aan om de weg over te steken. We houden ons hart vast of dat wel goed gaat. We willen deze (mogelijke) ellende niet aanzien en steken gauw over. Bij het winkelcentrum staat ook een viskraam met lekkere Hollandse Nieuwe. Wij genieten van een lekker broodje haring. Dan rijden we terug naar de IJsselbrug en steken deze over naar De Hoven een plaatsje aan de overkant van Zutphen. Daar vervolgen we onze knooppuntenroute. We rijden afwisselend door bossen, weilanden en akkers. De boerderijen zijn in de Achterhoek wel iets groter dan die in Drenthe. Via de verlengde Klarenbeekseweg komen we dan op de Klarenbeekseweg en zo weer bij de camper. Bij elkaar hebben we vandaag toch weer 33 km gefietst. Wij staan met onze camper naast een aardappelveld, dat mooie roze en witte bloemen heeft.

210623 aardappelbloem

's-Avonds komt er nog een konijntje langs.

210623 konijntje