Donderdag 24 juni 2021

24 juni 2021 - Voorst, Nederland

Omdat we nog rustig mogen blijven staan tot na onze fietstocht, gaan we die dan ook werkelijk maken. We rijden eerst naar Klarenbeek.

210624 kerk Klarenbeek

De RK kerk is niet meer in gebruik als kerk, maar herbergt nu verschillende organisaties. Even verderop komen we langs een hertenkamp.

210624 hertenkamp

Er zijn ook kleine kalfjes. Dan rijden we naar het dorpje Lieren.

210624 walibi's

Vlak voor het Apeldoorns kanaal zien we een fokker van albino Bennettwalibi’s. Aan de overkant van het Apeldoorns kanaal gebruiken we de lunch. De broodjes kroket smaken ons bijzonder goed. We rijden langs het militair oefenterrein “Scherpenberg” en daarna weer een stuk langs het Apeldoorns kanaal. Dan krijgen we te maken met een afgesloten weg. De omleiding maakt onze route een stuk langer. Wij denken slim te zijn door ergens tussendoor te rijden, maar ook daar is het afgesloten. Gelukkig staan op de kaarten van ons knooppuntenboek ook veel straatnamen, zodat we via via toch komen waar we willen zijn. Tegen half drie zijn we na 33 km weer terug op de camperplaats. We drinken nog een kop thee en maken ons dan klaar voor vertrek naar huis.

1. Henk Visser:
    6 juli 2021
    Vraag zijn dat een soort buideldieren???? Zoals die Australische soort genoten?????
    Henk