Donderdag 2 mei 2024

2 mei 2024 - Dives-sur-Mer, Frankrijk

Vannacht werden we wakker van het hevige onweer boven ons hoofd. De dreun was zo hard, dat de camper helemaal schudde. Er waren een kwartier lang aan een stuk door lichtflitsen, voordat het wat minderde. Vanochtend is het aanvankelijk droog. Paul kan droog broodjes en het gebak voor Sander z’n verjaardag gisteren halen. Om kwart over tien kunnen we wegrijden. De routeplanner gaat weer dwars door het landschap heen over kleine wegen en dorpjes. Nu zien we pas goed wat de hevige regen van vannacht op de wegen heeft aangericht.

240502 blubber 240502 protest

Overal zie je blubber over de weg en een kruispunt moet zelfs met een veegwagen van een dikke laag slib ontdaan worden. Wij kunnen er gelukkig net langs, maar de camper ziet er nu niet meer uit. Er zijn protesten aan de gang tegen de regering. Van heel veel dorpen staat het naambord op zijn kop, zoals de boeren in Nederland uit protest de vlag op de kop hingen. Zonder verdere problemen komen we in Dives-sur-Mer aan. Het officiële deel van de CP is vol, maar er is nog voldoende plek op het opengestelde terrein ernaast. Na de verlate lunch (onderweg konden we geen parkeerplaats vinden in de departementen l’Eure en Calvados) gaan we naar het havenkwartier om de bakker te zoeken. Er is geen bakker meer. Wij hebben genoeg voorraad voor het ontbijt morgen.

240502 Ferrari

Er staat een mooie Ferrari geparkeerd.

240502 haven bij eb  240502 eb             240502 naar vloed

Het is nu eb en de meeste bootjes liggen droog. Tegen de avond zien we de boten weer in het water liggen.

240502 kitesurfers

We lopen door langs het strand, een stel kite-surfers is hun spullen aan het opruimen. Verderop zijn er nog wel surfers actief. We lopen een tijdje langs het strand en lopen dan langs het water terug.

240502 hotel 240502 torentje 240502 flat met vakwerk

We zien o.a. een mooi hotel en een torentje bij  de haven. Vlak bij de CP staat een mooie flat met vakwerk.

Jouw reactie