Dinsdag 28 maart 2023

28 maart 2023 - Lewedorp, Nederland

We verruilen de minicamping in Koudekerke voor in eerste instantie een CP in Heinskenszand. Maar daar kunnen we alleen maar op een heel drassig grasveld gaan staan of provisorisch met alleen de voorwielen op het asfalt. Bovendien is er niemand aanwezig en telefonisch is er ook niemand bereikbaar. We kijken bij Campercontact voor een andere CP en vinden dan in de buurt van Lewedorp een andere CP. We bellen eerst op en dat is maar goed ook, want de eigenaar komt pas s-avonds thuis. We kunnen op de oprit naar het CP-veld gaan staan. (Het veld op zichzelf is nog te drassig). Hij vertelt ons ook waar we stroom vandaan kunnen halen.  Nadat we ons geïnstalleerd hebben, eten we onze broodjes en wachten tot twee uur om te kijken of er een bui gaat doorzetten. Om twee uur regent het niet en het ziet er ook niet uit, dat het gaat regenen. We pakken de fiets en rijden naar Wolphaartsdijk. Daar kunnen we de weg nemen naar het Veerse Meer.

230328 Veerse Meer

Het ziet er erg verlaten uit. Niet zo verwonderlijk met deze wind en temperatuur, een doordeweekse dag en nog geen seizoen. In het Veerse Meer bevinden zich natuurgebieden met vogels. We rijden 7 km langs het meer en de natuurgebieden. Dan gaan we het land weer in en komen zo bij Gemaal de Piet.

230328 gemaal de Piet 230328 De Piet 230328 vanaf vliegveld Zeeland

Ook het water heet De Piet en de weg waarop we rijden heet Pietweg. We zien een vliegtuigje opstijgen vanaf vliegveld Zeeland. We rijden verder richting Lewedorp en dan beginnen de eerste druppels te vallen. We steken daarom een stukje af en rijden rechtsstreeks naar de CP. Daar gaat het als we binnen zijn harder regenen. Op 50 mtr na rijden we 25 km.

1. Jantien:
    29 maart 2023
    Ondanks de regen maken jullie weer mooie tochten
  2. Lilian:
    5 april 2023
    Mooie provincie Zeeland.
    Genieten in elk jaargetijde. bij voorkeur droog weer, maar zelfs als dat niet zo is, blijft het genieten