Maandag 10 april 2023

10 april 2023 - Wemeldinge, Nederland

We staan  vanmorgen vroeger op, omdat de weersvoorspelling vanaf twaalf uur regen aangeeft. We willen toch een fietstocht maken, al is het voor vandaag niet zo’n lange. We rijden langs het Kanaal door Zuid-Beveland naar Hansweert. Helaas ligt het dorp op de schop vanwege de dijkverzwaring. Alle routes lopen hier dood.

230410 O.L.V. Onbevlekt Ontvangen

We fotograferen nog wel de kerk O.L.V. Onbevlekt Ontvangen. Over een zandpad en een voor fietsers officiëel verboden weg (op straffe van boete) rijden we naar Biezelinge (geboortedorp van Peter-Jan Balkenende).

230410 v.m. gemeentehuis

Dit is een schattig klein dorpje met een mooi voormalig gemeentehuis. Biezelinge loopt vrijwel over in Kapelle, waar het deel van uitmaakt.

230410 Jip en Janneke

In Kapelle komen we in de Zuidhoek, een nieuwe wijk, waar alle straten vernoemd zijn naar boeken, figuren en liedjes van Annie M.G. Schmidt. Zij is in Kapelle geboren.

230410 kasteel Maalstede

Als we Kapelle uitrijden, zien we een bord met de vermelding dat hier Kasteel Maalstede heeft gestaan. Rond 1750 zijn de ruïnes hiervan weggehaald. Kapelle had overigens nog vier versterkte gebouwen. Na 24 km zijn we terug bij onze camper voor de lunch. Tegen half twee begint het werkelijk te regenen. Het blijft de hele middag verder regenen, zodat wat wij verder in de middag nog willen doen, niet doorgaat. We vermaken ons verder in de camper.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade