Maandag 16 mei 2022

16 mei 2022 - Vizille, Frankrijk

De ruiten van de camper zijn ontzettend smerig geworden door de regen, de luis en heel veel pluizen. We hebben er een flinke klus aan om ze schoon te krijgen. Daarna kunnen we op pad. We draaien om Grenoble heen en vinden ten zuidoosten van Grenoble het plaatsje Vizille, Daar gaan we op de camping staan. Ellen komt door een gat in het gras dat ze niet zag, ten val en verzwikt haar enkel. Ze heeft dus de rest van de dag huisarrest met de voet omhoog. Paul wandelt intussen naar het kasteel van Vizille, dat een echte beauty is.

220516 Château Vizille vk 220516 Château Vizille ak I 220516 ChÂteau Vizille ak II

Zowel van de voor- als de achterkant.

220516 ChâtViz poort naar park 220516 eenden 220516 vechtende eenden

Er is een leuk poortje naar de tuin, waar van alles te beleven is. In de vijver ziiten veel soorten eenden, waaronder dit stel. Ze krijgen het even later flink aan de stok met elkaar,

220516 beeld in vijver 220516 École Maternelle

In het water bevinden zich ook enkele kunstwerken, waaronder deze “engel”. Op de terugweg ziet Paul een kleuterschool in een stijlvol oud gebouw. We halen ’s avonds pizza’s, maar we hadden het beter bij één kunnen laten. Morgen bakken we de tweede wel op.

1. Jantien:
    16 mei 2022