Dinsdag 17 mei 2022

18 mei 2022 - Col du Lautaret, Frankrijk

Onze rit naar de volgende tussenstop op de Col du Lautaret op maar liefst op 2058 mtr hoog, is erg mooi.

220517 onderweg I

We genieten van het uitzicht naar alle kanten. We rijden een heel stuk langs de wilde rivier La Romanche.

220517 onderweg II

Een deel hiervan is zelfs een stuwmeer. Er komen steeds meer bergen met sneeuw. We rijden deze dag ook door behoorlijk wat tunnels. Na La Grave komen we bij Col du Lautaret. We staan op een plateau met alleen maar bergen om ons heen en een paar mede camperaars. Het is er heerlijk stil omdat het plateau bijna 100 mtr van de weg af ligt.

220517 Col du Lautaret II 220517 Col du Lautaret I 220517 Col du Lautaret III

We hebben ook geen internet, zo afgelegen is het. In het gras zien we zeer laag groeiende bloemetjes.

220517 viooltjes 220517 gentiaantjes

We herkennen anemoontjes, viooltjes en zelfs gentiaantjes. Er zijn nog meer soorten waarvan we de naam niet weten. Het is hier een stuk kouder en ondanks dat de zon echt goed schijnt, is het hier slechts 17ᵒ. Met de deur open is het zelfs in de camper aangenaam van temperatuur.

1. Jantien:
    20 mei 2022
    Prachtige omgeving. Om daar te staan en van de stilte en de omgeving genieten.
  2. Lilian:
    20 mei 2022
    wat n mooie omgeving. zelfs vanaf de foto's is het genieten