Maandag 19 oktober 2020

19 oktober 2020 - Ruinen, Nederland

Vandaag staat een rit naar het noordwesten op het programma. Maar eerst halen we broodjes bij de Coop in Ruinen. Als we daarna verder rijden geeft de app aan dat we op de verkeerde weg zitten. Gelukkig kunnen we tussendoor steken, zodat we snel  terug zijn op de route. Het is bewolkt, maar droog en de wind valt ook wel mee. We rijden langs het Wittelterveld, gedeeltelijk over betonpaden, maar ook over smalle bospaadjes.

201019 leuk bruggetje

Een slootje gaat door een duiker en omdat het water doodstil staat, geeft het een leuke weerschijn.

201019 paddenstoelcompositie 201019 naakte juffer

Overal zien we de prachtigste paddenstoelen. Ook zien we hier de Herfsttijloos of Naakte Juffer bloeien.

201019 veel koeien

Bij een groot weiland zien we een echte veestapel. Wat zijn hier veel koeien. Bij knooppunt 78 zien we het huis van landgoed Oldegaerde,

201019 huis in renovatie

dat helemaal gerenoveerd wordt. Dan komen we weer bij het Nationaal Park, waar we een stel koeien op ons pad tegenkomen.

201019 koeien los

Aan het eind van de knooppuntenroute denken we een fietspad naar de camperplaats gevonden te hebben, maar we hebben het verkeerde pad genomen. Dit betekent nog een paar kilometers erbij. Uiteindelijk komen we op 40 km uit.