Maandag 22 maart 2021

22 maart 2021 - Hoogerheide, Nederland

Het blijft grijs hier in IJsselstein en het waait er ook nog eens hard bij. De zon doet wel een poging, maar is al weer gauw verdwenen. We rijden vandaag verder naar Hoogerheide, een stuk in de richting van Vlissingen. Bij de sportvelden zijn een aantal parkeerplaatsen aangewezen als camperplaats. Na de lunch rijden we eerst naar Maststraat 21, niet zo ver van de camperplaats af.

210322 Maststraat

Hier heeft Ellen van eind 1951 tot maart 1956 gewoond. In een zijstraat van de Maststraat zijn een heleboel huizen, zoals die in de Maststraat dichtgetimmerd en de schuurtjes achter in de tuinen zijn al gesloopt. Het huis in de Maststraat staat er nog goed bij. Ellen vraagt aan een voorbijganger waar het klooster en de kleuterschool staan. Het klooster en de kleuterschool zijn gesloopt en op deze plaats is het gemeentehuis gekomen. Wij gaan nu verder onze route fietsen. De route gaat door een glooiend landschap naar Calfven. Vandaar rijden we naar Ossendrecht. Wij worden via zandpaadjes rond Ossendrecht geleid. Vandaar gaat het terug naar Hoogerheide langs de Putseweg. Met een dwarsdoorsteek komen we dan bij de Huijbergseweg, waar de camper staat. In de verte zien we de kerk van Hoogerheide liggen.

210322 camperplaats