Maandag 29 maart 2021

29 maart 2021 - Musselkanaal, Nederland

Het wordt inderdaad mooi weer vandaag, al is de wind nog stevig.

210329 Westerwolde

Na een vroege lunch gaan we een fietstocht door het Westerwoldse maken rondom Ter Apel.

210329 looking for you

In Ter Apel zien we bij het kanaal twee beelden die naar elkaar kijken met een verrekijker “Looking for you” heet het. Even verder komen we bij het klooster.

210329 klooster Ter Apel  210329 Borg Westerwolde

Dit is een museum geworden, maar natuurlijk gesloten. We komen langs “Borg Westerwolde”. Wij denken dat dit een oude burcht is, maar niets is minder waar. Bij nog iets te willen nakijken, lezen we dat deze borg compleet nieuwbouw is.

210329 standaardmolen

Bij Ter Haar staat een standaardmolen. We rijden nu door het bos van Ter Apel tot vlak bij de Duitse grens. Duitsland is goed te zien, want vlak op de grens is het natuurlijk weer vergeven van windmolens. Het fietsrondje is toch wel wat uit de hand gelopen want na pas bijna 38 km zijn we weer thuis bij de camper.