Vrijdag 14 juni 2024

14 juni 2024 - Thouars, Frankrijk

De CP van Montreuil – Bellay is ons goed bevallen. We gaan toch verder. In Thouars gaan we naar de gemeentecamping. Om er te komen, is wel even een dingetje. De toegangswegen zijn grotendeels opgebroken en die (verrekte) navigatie verwijst ons weer eens naar de achteringang. We zouden moeten kunnen rijden op een heel smal steil paadje en op het eind ook nog eens een hele scherpe bocht naar een andere smalle weg moeten kunnen draaien. Ergo, bij navraag blijkt er nog een andere route te zijn. We komen uiteindelijk op die smalle weg, maar kunnen nu rechtdoor blijven rijden. Dit is ook de officiële route naar de camping met van deze kant afkomend, zowaar wel bordjes met verwijzing naar deze camping. Met al dit omrijden komen we opnieuw na 12:00 uur bij de net gesloten receptie aan. De poort staat open en wij gaan zelf een plek uitzoeken. We vinden er zelfs één waar de TV-schotel meteen op reageert. De voetbalwedstrijd van zondag is dus veilig gesteld. Na de lunch rijden wij naar het eindpunt van eergisteren.

240614 Eiffelbrug 240614 watermolen

Hierbij gaan wij onder een spoorbrug door die door Ir. Eiffel ontworpen is. Iets verderop zien wij nog net door de bomen heen de watermolen van Ste-Radegonde. Het is eigenlijk het rad dat je goed ziet. Als we terugrijden, doen we dat over de weg die we met de camper gereden hebben. We fietsen naar het midden van het stadje en halen bij de VVV een stadswandeling op. Om 16:30 uur is de receptioniste ook weer present. Volgens haar systeem hebben we al eerder op een Only Camp gestaan. Wij wisten dit al niet eens meer.

241614 barrage

Aan het eind van het campingterrein kun je op een bankje zittend nog leuk naar een barrage kijken. Door de hellingen was het vandaag een kort maar hevig ritje van 16 km.

Jouw reactie