Vrijdag 7 april 2023

7 april 2023 - Poortvliet, Nederland

Het is droog als we opstaan. We gaan ons klaar maken om naar Wemeldinge te vertrekken. We hebben goedgekeken hoe we weg zullen rijden omdat het veld, waar we staan, nogal nat is. Er wordt door de eigenaar nog een paal weggehaald, zodat we eigenlijk maar nog maar heel weinig over het natte veld hoeven te rijden. Het is een beetje krap want aan de rechterkant staat een boom in bloei met wat overhangende takken. Maar als ik links dicht langs de struiken blijf rijden moet dat goed gaan. Omdat ik door moet blijven rijden en links de struiken te veel in de gaten blijf houden, zie ik het slootje over het hoofd en ben ik net niet snel genoeg om dit nog te kunnen corrigeren. Daar ga je dan met je gevaarte van 3.500 kg.

230407 Oeps !! I 230407 Oeps !!  IV

Dat wordt de NKC-SOS bellen om je er uit te laten halen, want we waren er met de campingeigenaar en enkele andere mensen wel over eens dat het eruit halen met een trekker echt geen optie is omdat je dan waarschijnlijk heel veel stuk gaat maken. De eigenaar van de camping haalt met nog iemand anders de fietsen van het rek. Nu zien we pas goed hoe de zware constructie van het fietsenrek de auto behoedt om nog verder in de sloot te zakken en tevens dat deze constructie veel ergere schade voorkomen heeft. Na zo’n 1,5 uur komt er een takelwagen van een bedrijf uit Roosendaal. Joost de chauffeur kijkt goed hoe hij dit varkentje moet gaan wassen. Hij ziet dat hij het linker achterwiel eerst omhoog moet zien te krijgen. Hij maakt een lus door het wiel heen en gaat na dat hij onder het wiel nog een gat graaft, waar hij een houten stut kan aanbrengen.

230407 Oeps !! III 230407 Oeps !! II

Stukje bij beetje lukt het om de camper weer vlot te trekken. Om ons te troosten, krijgen we van mede campinggasten een kop koffie aangeboden, want bij onze eigen koffie kunnen we niet komen. De hele operatie neemt ongeveer een uur in beslag. Joost werpt nog een technische blik onder de auto en verzekert ons dat we gewoon veilig onze vakantie kunnen voortzetten. De schade lijkt mee te vallen. Er is het één en ander aan het fietsenrek kapot en de de voorbumper met de onderliggende plaat zien er ook niet helemaal fris meer uit. Het geheel vormt geen belemmering om verder te rijden. We bedanken Mart (campingeigenaar) voor zijn (geestelijke) bijstand. We rijden nu richting Wemeldinge om eerst op de parkeerplaat Mosselkreek brood te gaan eten. Deze parkeerplaats vinden we niet en we zetten de camper op het industrieterrein langs de kant van de weg. In Krabbendijke gaan we de boodschappen voor het paasweekend halen en we rijden het laatste stuk naar Camperplaats Wemeldinge. Vanavond gaan we naar kennissen in Wemeldinge, die we bij de laatste groepsreis met de NKC hebben opgedaan.

1. Maaike:
    7 april 2023
    Wat een pech. Gelukkig alleen maar materiële schade.
    De fietsen konden nog achterop?
    Het wordt redelijk weer met Pasen.
    Fijne Paasdagen en een voorspoedige voortzetting van jullie
    vakantie
  2. Lilian:
    10 april 2023
    dat is schrikken. Gelukkig alleen materiële schade.
    Hoop dat jullie snel over de schrik heen zijn en nog vele mooie dagen gaan beleven.
    Fijn Paasdagen
  3. Harrie:
    10 april 2023
    Spannend. Gelukkig kunnen jullie verder
  4. Jantien:
    13 april 2023
    Dat is effe schrikken maar tegelijkertijd ook weer spannend hoeveel schade er is maar gelukkig konden jullie je reis vervolgen.