Woensdag 24 mei 2023

24 mei 2023 - Chalon-sur-Saône, Frankrijk

We verhuizen vandaag van Santenay naar de CP van Saint Marcel even onder de Pont de Bourgogne bij Châlon-sur-Saône. Deze CP valt onder Camping-Car Park, waar je dus met je PassÉtapes kunt betalen. Na de lunch gaan wij over de Pont de Bourgogne naar de oevers van de Saône.

230524 brug over Saône 230524 île Saint Laurent

Aan de oever bij het historisch centrum vind je ook de VVV. Hier halen we de nodige fiets- en wandelkaarten. Er wordt uitgelegd hoe we weer bij Canal du Centre komen.

230524 Cocquelicot

Daar rijden we langs het kanaal tot Fragnes, waar we gisteren gestopt zijn. We willen daar bij de bakker een ijsje halen. Ellen kijkt op het bord en zegt dat de bakker om drie uur open gaat. Daar kunnen we wel even op wachten. Het wordt drie uur maar de winkel gaat niet open. Paul gaat nog een keer kijken en ziet dan dat de bakkerij “fermé mercredi”. Laat het nu vandaag woensdag zijn, dan kun je lang wachten. De meegenomen koek en de orangina komen nu goed van pas en smaken des te lekkerder. Terugrijdend door Châlon-sur-Saône komen we langs een Carrefour en doen daar de boodschappen. De gymnastiekoefening van vandaag bestond uit 22 km fietsen. Het café/restaurant van de camping naast ons verkoopt ook ijs en wij genieten daarvan.