Zondag 16 oktober 2022

16 oktober 2022 - Bathmen, Nederland

Vandaag wordt het beter weer en we kunnen eindelijk onze geplande fietstocht gaan maken. We beginnen meteen met fotograferen bij boerderij/museum De Pothaar.

221016 kalfjes 221016 boerderij-museum  de Pothaar

De kalfjes liggen gemoedelijk in de wei en museum en boerderij liggen mooi in het zonnetje. We rijden door het bos naar het noorden richting Lettele.

221016 herfstkleuren 221016  rustpuntje

In een buurtschap in de omgeving van Lettele genieten we bij een Rustpunt van een kopje koffie. Hier is een wormenkwekerij genaamd “De Lange Pier”. Op de tafel ligt een puzzel van een plak boomstam en die kan Ellen natuurlijk niet ongemaakt laten liggen. We rijden langs het Overijssels Kanaal en zien daar borden over allerlei boten die over het Overijssels Kanaal konden varen en ook wat deze boten vervoerden. We komen langs de biologische boerderij “De Linde, die vlak bij Deventer ligt. Op deze boerderij kun je “meehelpen”, boodschappen doen, van boerenijs genieten en de kinderen kunnen er spelen. We rijden verder naar de Cröddendijk waar we bij een Rustpunt ons brood op eten. Dat mag dan zo langzamerhand wel, maar we konden niet eerder een bank vinden, zoals gewoonlijk tegen etenstijd. We rijden verder rijden richting Bathmen en daar maken we bij knooppunt 8 een foutje. Ellen leest 7 i.p.v.17 op haar briefje en uitgerekend nu, staan deze beiden op het knooppuntenbordje. Na ongeveer 1,5 km rijden denkt Ellen aan de hand van de zon, “we gaan de verkeerde kant uit”. We draaien om en rijden weer terug langs de Schipbeek naar Bathmen. De supermarkt in Bathmen is open en daar maken we dankbaar gebruik van, want dan hoeven er morgen geen boodschappen gedaan te worden.

221016 paddenstoel II 221016 paddenstoel I 221016 paddenstoel III

We zijn nog ijverig op zoek geweest naar paddenstoelen, waar we er weer enkelen van fotograferen. De 39 km die we gefietst hebben, vielen niet eens zwaar. In de zon was het echt lekker, in de schaduw wat fris. En niet onbelangrijk, het was de hele dag droog.

1. Jantien:
    17 oktober 2022
    Wat genieten jullie weer.