Dinsdag 14 juni 2022

14 juni 2022 - San Marino, San Marino

Vandaag is een reisdag en gaat het van Assisi naar San Marino. De weg naar San Marino gaat door de bergen met veel geslinger en gerammel over de erbarmelijke wegen die Italië ZÉÉR rijk is. Paul kiest er voor om San Marino stad vandaag al te bezoeken en we parkeren de camper op een parkeerplaats voor campers onderaan de berg waarop San Marino gebouwd is. Bepakt en gezakt ga ik op pad. Ellen gaat niet mee, want dat is na een dag Assisi beslist te veel voor haar knie. Het is al een heel eind lopen en steil omhoog naar de kabelbaan.

220614 uitzicht

Vanaf waar je met de kabelbaan aankomt, heb je al meteen een mooi uitzicht. Op piazza della Libertà hoop ik de wisseling van de wacht mee te maken. Jammer dan, dat genoegen is alleen maar voor de zomer.

220614 palazzo 220614 wachten

Wel staan er op een gegeven moment enkele wachten. Dan die maar op de foto gezet.

220614 San Marino II

Tegenover Palazzo Comunale en het vrijheidsbeeld staat een gebouw, waarvan wij nog niet hebben kunnen achterhalen welk gebouw het is.

220614 San Marino III220614 San Marino I 220614 San Marino IV

Door allerlei straatjes en over pleintjes lopend kom ik zo aan de andere kant van het stadje uit bij de Fratta poort.

220614 Fratta poort 220614 Basilica San Marino 220614 cassetteplafond

Een bezoekje aan de Basilica San Marino mag natuurlijk niet ontbreken. Deze kerk heeft een mooi cassetteplafond en dit plafond wordt gesteund door mooie zuilen. Het is niet ver terug naar de kabelbaan, waar ik nog net mee kan naar beneden. Naar de camping toe, is niet meer zo ver en we komen er zo tegen zessen aan. Paul kan nog net een uurtje gaan zwemmen. Op onze plek belemmeren de bomen weer de tv-ontvangst. En San Marino is geen lid van de EU en dan weigert KPN doodleuk Nederlandse uitzendingen door te geven op b.v een tablet. Kijken naar de voetbalwedstrijd is er dus niet bij. Van de KPN moet je het maar hebben..

1. Lilian:
    16 juni 2022
    geen tv kijken, maar jullie hebben zoveel moois om je heen :-)