Dinsdag 19 september 2023

19 september 2023 - Aigues-Mortes, Frankrijk

Ellen voelt zich vandaag iets beter, zodat we wel op pad kunnen. We fietsen langs Canal Saint Louis naar Le Grau-du-Roi.

230919 flamingo's

Op het meer naast het fietspad zien we tamelijk dichtbij een stel mooi gekleurde flamingo’s. Bij le Grau-du-Roi steken we het kanaal over en zijn dan ineens het fietspad kwijt en belanden op een klein stukje weg, waar we niet mogen fietsen. We zien iets verderop het fietspad waar je wel mag fietsen. We nemen het kleine stukje voor lief. Over een Voie Verte fietspad rijden we verder naar het zuiden. Het kaartje wat we gebruiken, is niet al te duidelijk, zodat we op de rotonde eerst de verkeerde afslag nemen.

230919 vuurtoren 230919 Middellandse zee

Uiteindelijk komen we toch in de buurt van vuurtoren “l’Espiguette” maar helaas is de vuurtoren dinsdags gesloten. Paul loopt nog het duin op om een strandfoto te maken. De tocht tot nu toe valt Ellen best wel zwaar en we besluiten dus om CP-waarts te rijden. De supermarkt waar we langs komen, wordt aangedaan. Nu terug naar Aigues-Mortes kunnen we de officiële bordjes van de Voie Verte volgen. Het is wel sightseeing door Le Grau-du-Roi. We  vinden hierna makkelijk de route langs het kanaal weer terug. Terug bij de CP valt Ellen als een blok op bed in slaap. Vanavond krijgen we een mooie zonsondergang te zien.

230919 avondrood