Donderdag 17 augustus 2023

17 augustus 2023 - Arlon, België

Na een rustige nacht en een lekkere krentenbol als ontbijt, vertrekken wij om tien uur om naar de CP van Arlon te rijden. Daar we weten dat de tunnels bij Swalmen en Roermond gesloten zijn, volgen we de navigatie, die deze keer een toeristische route door Brabant (stukjes) en Limburg over de binnenwegen (snelweg uitgeschakeld) voor ons in petto heeft. Even voor Maasbracht kunnen we dan de A2 naar Maastricht oprijden. De snelweg is niet zo druk als dat we gewend zijn. Bij Luik begint de ellende, want daar wordt overal aan de weg gewerkt, welke kant je ook opgaat. Maar de omleidingen worden wel goed aangegeven. We rijden zo wel een keer een hele andere route dan normaal. Dit kost ons zeker drie kwartier extra. De CP bij de brandweer in Arlon (slechts 5 plaatsen) is al vol. Maar niet getreurd, je wordt verwezen naar een parkeerplaats 200 mtr verderop, waar je mag staan, maar wel zonder voorzieningen. We kunnen morgenvroeg wel van de voorzieningen van de CP gebruik maken. Bijna op het eind van de rit vallen er een paar druppels regen, maar niet eens de moeite waard om de ruitenwissers te gebruiken.

1. Lilian:
    17 augustus 2023
    Luik is altijd een dingetje. Of er wordt aan de weg gewerkt, of de omleidingen worden niet helemaal helder aangegeven. fijn dat ze dat nu wel hebben gedaan. En uiteindelijk wat is 45 minuten op een mensenleven :-)