Donderdag 25 maart 2021

25 maart 2021 - Koudekerke, Nederland

We gaan vandaag een fietstocht naar Veere maken langs het Walcherens Kanaal. Eerst rijden we naar het centrum van Middelburg. We kunnen onze knooppuntenroute niet helemaal volgen want er zijn nogal wat wegopbrekingen en omleidingen. Als we de route eindelijk hebben teruggevonden, mogen we er niet door vanwege bouwwerkzaamheden met een hele hoge kraan.

210325 beeld

We gaan daarom even terug naar de andere kant van het kanaal waar we een leuk beeldje zien. Even verderop hebben we mooi zicht op het station van Middelburg. Daar kunnen we oversteken naar de goede kant van het kanaal. Na een kilometer of 8 à 9 komen we bij de sluis van Veere.

210325 Veere 210325 Veere II

Hier staan aardig wat kanonnen opgesteld. Er liggen ook mooie houten boten. Langs de kerk rijden we Veere binnen.

210325 kerk

Deze kerk is in verschillende ruimtes voor de verschillende geloofsgemeenschappen verdeeld. Het is een imposant en statig bouwwerk uit de late middeleeuwen.

210325 huis uit 1611 210325 huis uit 1579 210325 vh stadhuis

We rijden door het centrum van Veere en zien daar mooie oude geveltjes en het voormalig stadhuis mag er ook wezen. Door de bemoeienissen van een Vlaamse architect doet het gebouw aan Brugge denken. Daarna rijden we via de andere kant van het kanaal terug naar de minicamping “de Broodkist” waar onze camper staat. Op de straffe wind na, was het lekker fietsen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lianne De Visser:
    26 maart 2021
    Leuk om jullie belevenissen te volgen. Het kanaal heet het kanaal door Walcheren. Hartelijke groet, Lianne de Visser van de Broodkist
  2. Lilian:
    27 maart 2021
    dit komt me zooooo bekend voor.
    wat leuk om dit allemaal weer te zien