Maandag 25 september 2023

25 september 2023 - Montpellier, Frankrijk

We gaan vandaag verhuizen richting Montpellier. In Lattes hebben we met Park4Night een plekje gevonden. Gewoon een parkeerplaats, maar wel één waar je met je camper mag overnachten. We staan vlak bij een school en maken zo ook nog de buitengymles van die school mee. Na de lunch gaan we met de fiets over de dijk langs de Lez naar Montpelliers. Het is zo’n 3,5 km fietsen volgens de bordjes, een onbekende stad maakt het altijd wat moeilijker en langer, maar we vinden het VVV kantoor. Daar halen we vast het nodige wandelmateriaal en kaartjes voor de tram (je fiets kun je toch niet kwijt in de stad en voor € 6,40 met z’n tweeën heen en weer van Lattes naar Montpellier, daarvoor hoef je het ook niet te laten). Met behulp van de gekregen plattegrond vinden we de oevers van de Lez gauw terug.

230925 de boom

Hier staat een heel bijzonder bouwwerk: de Witte Boom, een architectonisch kunstwerk van de Japanner. S. Fujimoto. Op de Place la Revolution Française drinken wij een sinaasappelsap.

230925 Robespierre

Hier staan heel veel beelden van deelnemers aan de Franse Revolutie zoals o.a deze Robespierre. We rijden verder over de dijk naar Lattes en komen zo uit bij Port Ariane.

230925 Port Ariane 230925 Lattes

Ook Lattes begeeft zich op het architectonisch vernieuwende pad. Wij rijden daarna naar het centrum van Lattes om te zien waar de tram stopt. Het zal morgen iets meer dan 800 mtr lopen zijn naar de tram.

1. Lilian:
    27 september 2023
    wat een aparte gebouwen. prachtig om te zien