Zondag 24 september 2023

24 september 2023 - La Grande-Motte, Frankrijk

Het is mooi weer vandaag en we gaan vanmiddag een wandeling maken langs het strand van La Grande-Motte.

230924 Congres 230924 blokkendoos

Als we richting strand lopen, komen we eerst langs het Congres en even later valt een flat op die er als een blokkendoos uitziet. We lopen over de boulevard langs het strand. We herinneren ons bijna niets van 40 jaar geleden toen wij hier met Sander en Marianne vakantie vierden (1983 en 1984). Toch stonden veel van de gebouwen van nu er al toen wij hier waren.
Iets over de architecture van La Grande-Motte :

De hoofdarchitect Jean Balladur heeft het gebouw “la Grande Pyramide” ontworpen waaraan de hele uitstraling van La Grande-Motte is opgehangen. Hij was het hoofd van de architecten die La Grande-Motte uit het niets hebben opgericht met een schuin oog kijkend naar Brasilia dat door o.a. Oscar Niemeyer al in 1956 werd ontworpen.

230924 aan strandboulevard

We lopen de boulevard heen en terug ( we genieten van een lekker Italiaans ijsje) en zien het beeld “Le gâteau sous le cerise”.

240924 Le gâteau sous le cerise

Bij de haven gekomen, vinden we het genoeg voor vandaag en lopen dan langs de haven terug naar de camping.

230924 pyramide 230924 flat aan haven