Zaterdag 23 september 2023

23 september 2023 - La Grande-Motte, Frankrijk

230923 kilometerstand

Als we beginnen te fietsen geeft de km-teller van Pauls fiets 22222 aan, een mooi getal. Dit is het resultaat van 6,5 jaar fietsen. Wij willen vandaag naar Lunel fietsen. Het grote probleem is het begin van het fietspad te vinden. Wat we aan fietspaden vinden, gaat allemaal de andere kant op en de weg met een wit bord naar Lunel is verboden voor fietsers.

230923 Etang du Ponan 230923 surfen op Etang du Ponant

Na een paar rondjes door La Grande-Motte, rijden we uiteindelijk langs Etang du Ponant. We zien op het meer surfers aan het werk. Als we op de helft van het meer zijn, is het pad ook weg en komen we weer op de D62e uit en daar willen wij niet rijden. We rijden daarom hetzelfde pad langs het meer terug. Naar de haven van La Grande-Motte rijdend, komen we langs het stadhuis.

230923 Hôtel de Ville I 230923 Hôtel de Ville II

Ook het ontwerp van dit stadhuis ziet er nog steeds verfrissend uit. We zijn er na vandaag wel achter, dat, als je niet over een gedetailleerde kaart kunt beschikken (als die al voorhanden is), je helemaal niet aan een fietstocht in de Camargue hoeft te beginnen. De wielersport staat in Frankrijk hoog bovenaan, dat in schril contrast met toerfietstourisme.