Vrijdag 22 september 2023

22 september 2023 - La Grande-Motte, Frankrijk

We rijden vanmorgen naar de VVV in La Grande Motte om te vragen naar fietsroutes. Ze hebben een A4-tje met een aantal fietsroutes daarop. Door La Grande Motte rijdend, kun je dan niet om de nog steeds heel modern uitziende appartementencomplexen heen. Vele gebouwen zien er goed onderhouden uit maar anderen kunnen wel een opknapbeurtje gebruiken.

230922 LGM I 230922 LGM II 230922 LGM III

Het ziet er aan de buitenkant uit als mosvorming maar aangezien deze gebouwen uit de beginjaren ’70 stammen, zou het ook zomaar betonrot kunnen zijn. Voor de middag zoeken we een fietstocht uit. We rijden eerst naar Carnon en willen dan nog naar Palavas-les-Flots. Maar om vanuit Carnon in Palavas-les-Flots met de fiets te komen, moeten we op de D62 fietsen. Daar waar je met je fiets nog niet eens de ruimte van een vluchtstrook krijgt, rijden auto’s met 80 – 90 km langs je heen. Dat gaan we dus niet doen. We kijken nog naar een alternatief, maar daar moeten we zeker 2 mtr hoge trappen op met de fiets en ook weer af en dat natuurlijk op de terugweg nog een keer. We keren dus om, drinken bij de haven nog een Orangina (kost deze keer echt de hoofdprijs).

230922 LGM IV

Bij één van de strandopgangen gaan we nog kijken hoe La Grande Motte er vanuit de verte uitziet. We fietsen verder terug naar La Grande Motte.

230922 campertje pesten

We komen zo’n 4 km voor La Grande Motte langs de enige parkeergelegenheid voor campers. Maar je camper moet beslist niet langer zijn dan 6,50 mtr zijn, anders steekt hij over op de straat. Totaal hebben we vandaag 30 km gefietst.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl