Maandag 28 juni 2021

28 juni 2021 - Zuidwolde, Nederland

We verhuizen vandaag van Wittelte naar Zuidwolde. Omdat het weerbericht halverwege de middag regen geeft, drinken we nog koffie en maken gauw brood klaar om mee te nemen. We rijden onder de snelweg door om bij de Hoogeveense Vaart te komen. We fietsen een aantal kilometers over dit fietspad en we voelen ons de TGV, zo lekker gaat het. Bij de Ossesluis gaan we de snelweg weer onderdoor en rijden dan langs dorpjes als De Stapel, Luttenoever en Pieperij.

210628 ooievaars

We zien hier bij veel boerderijen ooievaarsnesten, vaak op de voedertank. De jonkies zijn al echt teeners. Via het plaatsje Fort rijden we weer terug naar Zuidwolde, waar we bij de Jumbo boodschappen halen. De camping “de Entekoele” is mooi om een visvijver gesitueerd.

210628 Entekoele 210628 eendjes 210628 Entekoele II

Er zwemmen heel toepasselijk ook eendjes in het water. In de kantine is een verzameling van honderden eenden. Op de foto van de vijver kun je zien dat er een jeu de boule – club bezig is. De verwachte regen komt eerst tegen half vijf, zodat we tot die tijd buiten kunnen zitten, omdat het in de camper gewoon te heet is. Het fietstochtje van vandaag was 25,5 km.