Zaterdag 28 augustus 2021

28 augustus 2021 - Barchem, Nederland

De dag begint wederom regenachtig. Maar na de lunch wagen we het er toch maar op. We rijden via een knooppuntenroute en komen zo bij de kerk (1246) in Geesteren uit.

210828 Geesteren kerk

Aan de kerk vast zit de pastorie. Goed te zien zijn ook de bordjes voor de knooppunten van de fietsroutes. We rijden daarna verder naar Borculo. Als eerste zien we daar aan de gracht het Kristalmuseum.

210828 Borculo kristalmuseum 210828 Borculo gracht

Als we over de brug gaan, krijgen we nog een leuk gezicht op de gracht. Als we nog even een boodschap bij een Kruidvatwinkel doen, zien we iets verderop de Joriskerk, die zo te lijden heeft gehad van de windhoos op 10 augustus 1925.

210828 Borculo Joriskerk 210828 Borculo monument voor storm

Ter nagedachtenis heeft men dit monument geplaatst. Wij gaan met onze route verder en zien een eindje verderop aan de gracht een mooi houten bruggetje.

210828 Borculo bruggetje 210828 Borculo doorkijkje

Op het bruggetje staand, heb je een leuk doorkijkje naar de Joriskerk. In de tuin van een van de huizen zien we een voor ons bekend beeld van een zwemster.

210828 Borculo zwemster I 210828 Borculo zwemster II

De ruit erachter weerspiegelt zeer fraai haar dikke kont. We vervolgen daarna onze tocht terug richting Barchem. Tot nu toe hebben we slechts enkele druppeltjes regen gehad. Als we de stuw over het riviertje de Berkel over zijn, gaat het harder regenen en we hebben daar geen mogelijkheid tot schuilen. Gelukkig is het maar een korte bui en zijn we al opgedroogd als we bij de camping terugkomen. Onze fietstocht van vandaag was 27.5 km lang en we hebben ons goed vermaakt vanmiddag. We gaan nog eens terug naar Borculo, want daar is nog voldoende te beleven.