Zondag 29 augustus 2021

29 augustus 2021 - Barchem, Nederland

Het is al na tweeën als we het er toch maar op wagen om te gaan fietsen. We rijden via Barchem naar Lochem over voornamelijk zandpaden. Het weer is niet zo mooi dat we de binnenstad van Lochem gaan bezoeken. Dit bewaren we wel voor een volgende keer. We steken vlak na Lochem de Berkel en het Twentekanaal over en komen we in Ampsen terecht bij het kasteel. Dit is privébezit.

210829 Kasteel Ampsen 210829 Kasteel Ampsen wapen

Het kasteel werd begin 1300 al genoemd, maar is nog drie keer opnieuw gebouwd, vandaar dat het er redelijk modern uitziet. Boven de deur hangt een mooi familiewapen. Hierna rijden we naar Exel (alles via bospaden) en komen dan op de Aardappeldijk terecht. Hier zien we heel veel verschillende paddenstoelen.

210829 Bovistella Utriformis Bovistella Utriformis 210829 parelstuifzwamparelstuifzwam 210829 paddenstoel ?

Ze hebben de prachtigste namen, als we ze tenminste kunnen vinden (Google Lens). We rijden verder Overijssel in en zien zelfs de zendmast van Markelo. Bij Stokkum begint het behoorlijk te regenen en we besluiten onze tocht iets in te korten. Via het fietspad van de N346 die langs het Twentekanaal loopt, rijden we naar knooppunt 11 om weer op de route te komen naar de camping. Onderweg fietsen we ook een klein stukje van de Oranjeroute. Dit is het Nederlandse deel van de route die win Duitsland gereden hebben. Thuis kijken we dit wel na in het boekje dat we van de Oranjeroute hebben. De ingekorte tocht was toch nog iets meer dan 32 km.

1. Henk Visser:
    31 augustus 2021
    Mooie foto's
  2. Henk Visser:
    31 augustus 2021
    Het zijn weer mooie foto's