Maandag 30 augustus 2021

30 augustus 2021 - Barchem, Nederland

Aangezien we een dag langer blijven, gaan we eerst boodschappen halen voor het eten. Er is een Centerr supermarkt in Barchem, waar ze alles hebben wat nodig is. Na de lunch gaan we een fietstocht maken richting Ruurlo. Ruurlo heeft een leuke oude kern met de kerk pontificaal in het midden.

210830 Ruurlo kerk

Aan de stenen te zien, is deze uit de middeleeuwen. We rijden langs vele zandpaadjes om bij de Vordenseweg uit te komen. Hieraan ligt het kasteel met museum More. Waarschijnlijk ligt het dichter tegen Ruurlo aan, want wij kunnen het niet vinden. Het heeft ook geen zin om terug te gaan, want het is ’s-maandags gesloten. We wijken iets af van de route om er nog een stuk aan te plakken en komen daardoor op ’t Grote Veld.

210830 't Grote Veld heide

Dit is vroeger een moeras geweest. Na de veenwinning en de betere waterafvoer  is het nu bos en prachtig boeiende heide. In de bossen is een militair terrein. Via de Zutphenseweg komen we op de Rondweg West bij Lochem. Er loopt echter hier geen fietspad langs de N346 en we moeten een stukje door Lochem om via het industrieterrein bij de brug van de N346 over het  Twentekanaal te komen. Aan de andere kant van het kanaal rijden we naar Exel, waar we gisteren de vele paddenstoelen gezien hebben. Er waren wat foto’s mislukt en die willen we toch hebben. We vinden de plek maar alle paddenstoelen zijn verdwenen. Waarschijnlijk geplukt, want verderop vinden we nog wel een omgetrapte paddenstoel.

210830 paddenstoel

Ietwat  teleurgesteld rijden we naar de camping terug. Bij elkaar is het toch nog zo’n 42 km geworden en hebben we het bijna helemaal droog gehouden.

1. Henk Visser:
    31 augustus 2021
    Ik loop achter met het lees werk