Maandag 9 oktober 2023

9 oktober 2023 - Sankt Vith, België

Gelukkig komt de eigenaar van de camping al uit zichzelf naar ons toe, zodat we kunnen afrekenen. We vertrekken naar Ville-au-Montois en de reis verloopt prima. Net als gisteren zien we klaproosjes onderweg, een derde bloei? Met zoveel klaproosjes kan Ellen haar dag niet meer stuk. In Ville-au-Montois blijkt de kapotte bel waarschijnlijk de oorzaak te zijn van de vermeende afwezigheid. Christiaan is thuis en is erg blij ons te zien. Helaas moet hij ons vertellen dat Bernadette intussen is overleden aan Covid. Dat is een grote schok voor ons. Ze zouden ons melden als er iets met hen was. Maar ook Christiaan was ziek in die tijd en het verliep allemaal heel snel. In de hectiek zijn ze het vergeten ons te melden. We noteren nu de telefoonnummers van de zonen en zullen hen appen. Na een kop koffie rijden we richting Luxemburg om te tanken. Het is weer zeer de moeite waard, een liter diesel kost hier € 1,614 tegenover € 1,919 in Frankrijk en België. We rijden naar onze vaste stek in Sankt Vith.

231009 rotonde II 231009 rotonde I

Onderweg komen we door het muziekdorp Gouvy. De rotonde daar is met allemaal musici versierd. Tegen drie uur komen we op de CP van Sankt Vith aan.

1. Jantien:
    10 oktober 2023
    Een naar bericht voor jullie.
    Ik heb weer genoten van jullie verhalen en een goede reis terug naar huis.
    Vandaag gaan Ona en ik aan onze reis beginnen.
    Liefs Jantien